Przejdź do stopki

Zaproszenie do składania ofert w postępowaniu zakupowym

    wyświetleń: 117

Treść

RZĄDOWY PROGRAM ODBUDOWY ZABYTKÓW

/logo: Polski Ład, Bank Gospodarstwa Krajowego/

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT W POSTĘPOWANIU ZAKUPOWYM NR 1/2024
z dnia 26 LIPCA  2024 r.

NAZWA ZAMÓWIENIA

„Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane przy zabytku nieruchomym tj. Kościele pw. Narodzenia NMP na Juście w miejscowości Tęgoborze”.

ZAMAWIAJĄCY

Parafia Rzymskokatolicka pw. Św. Stanisława Biskupa w Tęgoborzy  NIP: 734 25 42 127, REGON: 040059203

Tęgoborze, lipiec 2024 r.

KONTAKT W SPRAWIE OGŁOSZENIA

I. CEL ZAMÓWIENIA

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie konserwacji pokrycia dachowego, sygnaturki, wieży kościoła, kamiennego muru wewnątrz kościoła oraz odeskowania ścian szczytowych i podsufitki. Ponadto zastąpione zostaną zdeformowane i sperforowane rynny i rury spustowe na nowe. W drewnianym kościele wymieniona zostanie wewnętrzna instalacja elektryczna wraz z instalacją odgromową dachu i zwodami.

Zamówienie zostanie wykonane zgodnie z Ustawą z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami ( Dz. U. z 2022 poz. 840 z późn. zm).

II. SPOSÓB I MIEJSCE PUBLIKACJI ZAMÓWIENIA

Upublicznienie zapytania ofertowego poprzez umieszczenie zapytania na stronie internetowej:

- Parafii: https://www.parafia-tegoborze.pl/

- Gminy Łososina Dolna: www.łososina.pl

III. TRYB UDZIELANIA ZAMÓWIENIA

1. Niniejsze postępowanie zakupowe prowadzone jest w sposób konkurencyjny i transparentny, w szczególności z uwzględnieniem § 8 ust. 6 Regulaminu Naboru Wniosków o Dofinansowanie z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz § 7 Szczegółowych zasad i trybu udzielania dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

2. Do niniejszego zaproszenia do składania ofert nie stosuje się Ustawy z dnia 11 września 2019 r.

Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 1605 t.j.).

3. Dane osobowe przekazane Zamawiającemu w toku prowadzenia postępowania będą przetwarzane zgodnie z regulacjami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1) (dalej Rozporządzenie RODO).Szczegółowe informacje w tym zakresie znajdują się w Klauzuli informacyjnej RODO stanowiącej załącznik do niniejszego zapytania ofertowego.

4. W sprawach nieuregulowanych zastosowanie znajdują obowiązujące przepisy prawa, w szczególności ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2023 r. poz. 1610.).

IV. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

  • „Prace konserwatorskie oraz roboty budowlane przy zabytku nieruchomym tj. Kościele pw. Narodzenia NMP na Juście w miejscowości Tęgoborze”.

Przedmiot zamówienia obejmuje wykonanie konserwacji pokrycia dachowego, sygnaturki, wieży kościoła, kamiennego muru wewnątrz kościoła oraz odeskowania ścian szczytowych i podsufitki. Ponadto zastąpione zostaną zdeformowane i sperforowane rynny i rury spustowe na nowe. W drewnianym kościele wymieniona zostanie wewnętrzna instalacja elektryczna wraz z instalacją odgromową dachu i zwodami.

Całość wykonywanych prac zgodna z programem prac konserwatorskich dla Kościoła p.w. Narodzenia NM Panny na górze św. Justa Tęgoborze oraz zgodnie z pozwoleniem na budowę, jak również z pozwoleniami:

  • 12/2024 Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z 11.01.2024 roku z dwoma zmianami z dnia 7.05.2024 rok oraz 22.05.2024 rok
  • 239/2024 Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków z dnia 18.07.2024 rok.
  1. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych.

Złożona oferta w postępowaniu jest ceną całkowitą brutto.

Zamawiający w celu prawidłowego oszacowania wartości zamówienia udostępnia w załączniku nr 6 do zapytania ofertowego program prac konserwatorskich oraz w załączniku nr 7 do zapytania ofertowego dokumentację projektową.

Dodatkowo Zamawiający udostępnia w załączniku nr 8 do zapytania ofertowego pozwolenia Małopolskiego Konserwatora Zabytków, w załączniku nr 9 do zapytania ofertowego pozwolenie na budowę oraz w załączniku nr 10 do zapytania ofertowego przedmiary robót.

  1. Zamówienie należy wykonać zgodnie z programami prac konserwatorskich, dokumentacją projektową stanowiącą podstawę realizacji robót, która udostępniona jest w załączniku nr 6 i 7  do zapytania ofertowego.
  2. Z uwagi na wysoki stopień trudności prac wchodzących w skład przedmiotu zamówienia, Zamawiający wymaga, aby Oferent dokonał wizji lokalnej obiektu, mającej na celu dokładne i szczegółowe rozpoznanie warunków związanych z realizacją zamówienia, jak również rozpoznanie możliwych ryzyk z nim związanych, wpływających na prawidłowe oszacowanie kosztów. Do oferty należy załączyć Zaświadczenie o odbyciu wizji lokalnej, które zostanie wydane każdemu z uczestników. Zamawiający ustalatermin wizji lokalnej na dzień 1 sierpnia  2024 r, godz. 14.00

Po odbyciu wizji lokalnej należy przy składaniu oferty w postępowaniu specyfikację techniczną systemu zabezpieczeń obiektu zabytkowego wraz z podaniem ilości sztuk poszczególnych elementów systemu.

  1. Okres gwarancji: Wykonawca zobowiązuje się do udzielenia od 60 do 96 miesięcy gwarancji na wykonane prace objęte niniejszym zamówieniem.
  2. Przedmiot zamówienia obejmuje również wykonanie i zamontowanie tablicy informacyjnej potwierdzającej współfinansowanie zadania (wzór i miejsce montażu tablicy wskaże
  3. W ramach przedmiotu zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do przekazania Zamawiającemu trzech egzemplarzy powykonawczej dokumentacji konserwatorskiej, obejmującej część opisową i fotograficzną w wersji papierowej (wydruk) oraz jednej wersji elektronicznej w formacie„.pdf”,
  4. Realizacja prac winna odbywać się ze szczególną starannością z zastosowaniem technik zgodnych ze sztuką konserwatorską, prawem budowlanym, wymaganiami bezpieczeństwa i higieny pracy, obowiązującymi Polskimi Normami i przepisami prawa regulującymi czynności danego rodzaju, w tym przepisami dotyczącymi ochrony konserwatorskiej oraz warunkami umowy.
  5. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
  6. Zamawiający dopuszcza możliwość realizacji części przedmiotu umowy przez Podwykonawców.
  7. Zamawiający odrzuci ofertę Oferenta, która będzie niezgodna z treścią zapytania
  8. Zamawiający zastrzega sobie możliwość unieważnienia postępowania na każdym jego etapie, bez podania przyczyny.
  9. Zamawiający zastrzega sobie prawo do negocjacji warunków realizacji zamówienia z kilkoma lub jednym Oferentem, który/którzy złożył/złożyli najkorzystniejszą/najkorzystniejsze ofertę/oferty i spełnia/spełniają warunki udziału w postępowaniu. Zakres negocjacji dotyczyć będzie elementów oferty stanowiących kryteria oceny ofert

Wszelkie postanowienia umowy o potencjalnym Wykonawcą zostały określone w załączniku nr 5 do zapytania, który stanowi wzór umowy.

V. HARMONOGRAM REALIZACJI ZAMÓWIENIA

  1. Planowany termin zakończenia realizacji zamówienia: do 31 sierpień 2025 r
  2. Planowany termin podpisania umowy z wykonawcą: do 30 dni od wyboru wykonawcy.
  3. Planowany termin rozpoczęcia realizacji zamówienia: wrzesień 2024 r.
  4. Planowane płatności dotyczące realizacji zamówienia: Wynagrodzenie Wykonawcy zostanie wypłacone zgodnie z warunkami wypłat dofinansowania z Rządowego Funduszu Polski Ład: Program Inwestycji Strategicznych.
  5. Termin realizacji zamówienia może ulec zmianie tylko w uzasadnionych okolicznościach oraz pod warunkiem otrzymania zgody Prezesa Rady Ministrów w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

VI. PODSTAWY WYKLUCZENIA

  1. Z udziału w postępowaniu wykluczeni są Wykonawcy powiązani osobowo i kapitałowo z Zamawiającym, tym samym do udziału w postępowaniu Zamawiający dopuści podmioty, które złożą wraz z ofertą(w formularzu ofertowym) następujące oświadczenie w tym zakresie:

„Wykonawca oświadcza, że nie jest powiązany osobowo lub kapitałowo z Zamawiającym. Przez powiązania osobowe lub kapitałowe rozumie się wzajemne powiązania między Zamawiającym lub osobami upoważnionymi do zaciągania zobowiązań w imieniu Zamawiającego lub osobami wykonującymi w imieniu Zamawiającego czynności związane z przygotowaniem i przeprowadzeniem procedury wyboru Wykonawcy a Wykonawcą, polegające w szczególności na:

a) uczestniczeniu w spółce jako wspólnik spółki cywilnej lub spółki osobowej,

b) posiadaniu co najmniej 10 % udziałów lub akcji,

c) pełnieniu funkcji członka organu nadzorczego lub zarządzającego, prokurenta, pełnomocnika,

d) pozostawaniu w związku małżeńskim, w stosunku pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa drugiego stopnia lub powinowactwa drugiego stopnia w linii bocznej lub w stosunku przysposobienia, opieki lub kurateli.”

2. Ponadto Zamawiający wymaga, aby Wykonawca złożył wraz z ofertą ( w formularzu ofertowym) oświadczenie, iż nie podlega wykluczeniu z zamówienia na podstawie na podstawie art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego (tj. Dz. U. z dnia 15 kwietnia 2022 r. poz. 835).

VII. WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU

1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy:

a. Posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania.

b. Dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania

c. Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia we wskazanych terminach.

d. Posiadają wiedzę i doświadczenie w zakresie wykonania niniejszego zamówienia.

Powyższe warunki uznaje się za spełnione, jeśli Oferent złoży odpowiednie dokumenty w powyższym zakresie.

  1. W zakresie pkt 1 lit a) powyżej konieczne jest aby Wykonawca wykazał, że posiada dyplom Akademii Sztuk Pięknych konserwatora zabytków. W celu potwierdzenia spełnienia warunku udziału w postępowaniu należy załączyć ksero uzyskanego dyplomu.
  2. W zakresie pkt 1 lit b) powyżej konieczne jest aby Wykonawca wykazał, że
  1. dysponuje kadrą niezbędną do realizacji zamówienia, przez co rozumie się skierowanie do wykonywania prac w ramach zadania: Konserwatora dzieł sztuki, który:
  • posiada doświadczenie zawodowe potwierdzające wykonanie prac konserwatorskich na dziełach sztuki. W celu spełnienia warunku udziału w postępowaniu należy wypełnić załącznik nr 3 i dodatkowo przedstawić swój wykaz prac konserwatorskich na dziełach sztuki.
  1. W zakresie pkt 1 lit c) powyżej konieczne jest aby Wykonawca wykazał, że posiada ważną i opłaconą polisę potwierdzającą, że Oferent jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej z tytułu prowadzonej działalności na kwotę przynajmniej 500 000,00 zł.
  2. W zakresie pkt 1 lit d) powyżej konieczne jest aby Wykonawca wykazał, że wykonał w ciągu ostatnich 5 lat od dnia złożenia oferty co najmniej:
  • 3 prace przy zabytku podobnej klasy na kwotę 500 000,00 zł każdy. W celu spełnienia warunków udziału w postepowaniu należy wypełnić załącznik nr 2. Dodatkowo na potwierdzenie prawidłowego wykonania Wykonawca winien załączyć do oferty protokoły odbioru ze wskazaniem, że roboty zostały odebrane albo referencje wystawione przez podmiot, na rzecz którego te prace zostały wykonane potwierdzające, że prace zostały wykonane w sposób należyty, zgodnie ze sztuką.

VIII. ZAKRES OFERTY

- Uzupełniony formularz oferty stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;

- Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, zawarte we wzorze oferty

stanowiącej załącznik nr 1 do zapytania ofertowego;

- Oświadczenie o braku powiązań kapitałowych i osobowych – we wzorze oferty;

- Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia – we wzorze oferty;

- dokument poświadczający posiadanie ważnej polisy ubezpieczenia odpowiedzialności cywilnej na kwotę nie niższą niż 500 000,00 złotych wraz z dowodem jej opłacenia.

- Podpisaną klauzulę informacyjną RODO – załącznik nr 4 do zapytania ofertowego.

- popisane Zaświadczenie o odbyciu wizji lokalnej,

- Oświadczenie o podwykonawstwie podpisane przez Wykonawcę ( W przypadku zaistnienia potrzeby)

- Oświadczenie o poleganiu na zasobach podpisane przez Wykonawcę (w przypadku zaistnienia potrzeby)

- pełnomocnictwo dla pełnomocnika ustanowionego przez Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia,

IX. KRYTERIA OCENY OFERTY

  1. Wszystkie oferty jakie wpłyną do Zamawiającego w odpowiedzi na zapytanie ofertowe zostaną poddane weryfikacji pod kątem zgodności z przedmiotem zamówienia. Oferta, która nie będzie zgodna z przedmiotem zamówienia lub taka która zostanie przedstawiona w formie uniemożliwiającej weryfikację tych informacji zostanie odrzucona jako niezgodna z przedmiotem zamówienia.
  2. Zamawiający dokona oceny ofert, które:

a) zostały złożone w terminie,

b) są zgodne z przedmiotem zamówienia,

c) spełniają warunki udziału w postępowaniu,

d) przedstawiły ofertę zgodnie z wymaganiami wskazanymi w minimalnym zakresie oferty.

  1. Ocena punktowa zostanie dokonana na podstawie oceny kryterium:

A. CENA (C) - waga 60% sposób oceny: najniższa - łączna cena brutto za realizację całości zamówienia

- maksymalna ilość punktów 60 pkt., pozostałe proporcjonalnie wg poniższego wyliczenia:

Cena oferty najkorzystniejszej

Cena oferty badanej =  cena oferty najkorzystniejszej  x 100 x 60%

                                    cena oferty badanej

B. DŁUGOŚĆ OKRESU GWARANCJI waga 40 % - sposób oceny:

Najkrótszy wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji to 60 miesięcy.

Maksymalny okres gwarancji podlegający ocenie Zamawiającego wynosi 96 miesięcy.

Wykonawca może zaproponować okres gwarancji tylko w pełnych miesiącach.

Zamawiający otrzyma punkty, według następującej zasady:

- oferta z okresem od 60  do 68 miesięcy gwarancji otrzyma 10 pkt

- oferta z okresem od 69  do 77 miesięcy gwarancji otrzyma 20 pkt

- oferta z okresem od 78  do 86 miesięcy gwarancji otrzyma 30 pkt

- oferta z okresem od 87  do 96 miesięcy gwarancji otrzyma 40 pkt

Podstawą oceny ofert w ramach kryterium „okres gwarancji” będzie wyrażony w miesiącach okres  gwarancji jakości na roboty budowlane zadeklarowany przez Wykonawcę w formularzu ofertowym.

UWAGA:

Oferta z okresem gwarancji poniżej 60 miesięcy  otrzyma 0 pkt i zostanie i odrzucona jako niezgodna z  zapisami opisu przedmiotu zamówienia i kryteriami oceny oferty.

Oferta z okresem gwarancji powyżej 96 miesięcy otrzyma 40 pkt. zgodnie z maksymalnym okresem gwarancji, który podlega ocenie Zamawiającego.

W tym kryterium można uzyskać maksymalnie 40 punktów.

Długość okresu gwarancji wpisana w formularzu ofertowym, będzie wpisana w umowie zawartej pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcą.

Zamawiający nie dopuszcza różnych okresów gwarancji.

Informacja o wyborze najkorzystniejszych oferty zostanie upubliczniona na stronie internetowej Parafii oraz Gminy Łososina Dolna

  1. W przypadku, gdy cena najkorzystniejszej oferty przekroczy budżet projektu zaplanowany na realizację przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia całego postępowania objętego niniejszym zapytaniem ofertowym lub prawo do negocjowania ceny z Wykonawcą, który złożył najkorzystniejszą ofertę. W przypadku podjęcia negocjacji, gdy negocjacje nie przyniosą efektu, Zamawiający będzie rozpatrywał oferty kolejnych Wykonawców.

X. TERMIN, SPOSÓB I MIEJSCE SKŁADANIA OFERT

Ofertę wraz z wymaganymi dokumentami należy złożyć wg zasad opisanych w rozdziale VIII niniejszego zapytania ofertowego. W siedzibie Parafii  Rzymskokatolickiej pw. Św. Stanisława Biskupa w Tęgoborzy , w terminie do dnia 26 sierpień 2024 r, godz. 9.00

Oferta powinna być złożona:

1. W formie papierowej w zaklejonej kopercie dopiskiem:  Oferta wykonania zadania pn.: „Prace konserwatorskie przy zabytku ruchomym znajdującym się w Kościele pw. Św. Piotra i Pawła w miejscowości Łososina Dolna”

2. Liczy się dzień i godzina wpływu oferty, a nie nadania oferty czy też jej sporządzenia.

3. Oferty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

4. Otwarcie złożonych ofert nastąpi w dniu 26 sierpnia 2024 r. o godzinie 16.00 w kancelarii parafialnej.

XI. DODATKOWE WARUNKI

1. Termin związania ofertą: 30 dni kalendarzowych.

2. Do upływu terminu składania ofert Zamawiający zastrzega sobie prawo zmiany lub uzupełnienia treści niniejszego zapytania ofertowego. W tej sytuacji potencjalni Wykonawcy, którzy złożyli już ofertę zostaną poinformowani o dokonanej zmianie treści zapytania ofertowego i o ewentualnym nowym terminie składania ofert.

3. Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny – na każdym jego etapie - bez ponoszenia jakichkolwiek skutków prawnych i finansowych.

4. Zamawiający może żądać od Oferentów w toku badania i oceny ofert wyjaśnień, dodatkowych dokumentów i informacji dotyczących treści złożonych ofert, bądź uzupełnienia braków w złożonej ofercie wyznaczając Wykonawcy odpowiedni termin. W przypadku nieuzupełnienia oferty lub niezłożenia pełnych wyjaśnień, Zamawiający uprawniony będzie do odrzucenia oferty.

5. Zamawiający zastrzega sobie prawo wydłużenia terminu składania ofert w ramach zapytania ofertowego bez podania przyczyny.

6. Zamawiający ma prawo do odrzucenia oferty, jeśli oferta jest niekompletna, a Wykonawca pomimo wezwania do uzupełnienia braków nie uzupełnił jej we wskazany przez Zamawiającego terminie, nie spełnia warunków udziału w postępowaniu, nie spełnia wymogów formalnych, jest niezgodna z zapytaniem lub zawiera rażąco niską cenę. Rażąco niska cena występuje w przypadku gdy cena całkowita oferty jest niższa o co najmniej 20 % od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania.

7. Zamawiający, w celu ustalenia, czy oferta zawiera rażąco niską cenę w stosunku do przedmiotu zamówienia, może zwracać się do wykonawcy o udzielenie w określonym terminie wyjaśnień dotyczących elementów oferty mających wpływ na wysokość ceny.

8. Z tytułu odrzucenia oferty, oferentowi nie przysługuje żadne roszczenie w stosunku do Zamawiającego.

9. Podana cena w ofercie stanowi cenę ryczałtową i obejmuje wszystkie koszty niezbędne do należytego wykonania niniejszego zamówienia zgodnie z Programem Prac Konserwatorskich jak również zgodnie z zakresem złożonego wniosku  w Rządowym Programie Odbudowy Zabytków. Podana cena ofertowa będzie niezmienna przez cały okres obowiązywania umowy.

10. Wykonawca określając wynagrodzenie zobowiązany jest do bardzo starannego zapoznania się z przedmiotem zamówienia, warunkami wykonania i wszystkimi czynnikami mogącymi mieć wpływ na cenę zamówienia.

11. Terminem rozpoczęcia realizacji zamówienia jest data podpisania umowy z Wykonawcą, a terminem zakończenia data podpisania protokołu odbioru końcowego przez Zamawiającego.

ZESTAWIENIE ZAŁĄCZNIKÓW:

  • Załącznik nr 1 – formularz ofertowy
  • Załącznik n 2 – wykaz prac
  • Załącznik nr 3 – Wykaz osób
  • Załącznik nr 4 – klauzula RODO
  • Załącznik nr 5 – wzór umowy
  • Załącznik nr 6 – Program prac konserwatorskich
  • Załącznik nr 7 – Dokumentacja projektowa
  • Załącznik nr 8 – Pozwolenia Małopolskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków
  • Załącznik nr 9 – Pozwolenie na budowę
  • Załącznik nr 10 – Przedmiary robót
Na Skróty