Przejdź do stopki

SĄDECZANKA

    wyświetleń: 497

Treść

Link do artykułu archiwalnego

Informacje o projekcie pochodzą z GDDKiA Kraków

Dodatkowe ciekawostki oraz opinie znajdziesz na profilu Facebook popularyzującemu wariant przebiegu z tunelem pod Justem, czy też na lokalnych stronach internetowych takich jak twojsacz lub informatorbrzeski


GDDKiA

O projekcie

Początek odcinka nawiązywać będzie do 2 etapu drogi łącznikowej tworzącej południowo – zachodnią obwodnicę Brzeska zgodnie ze skorygowanym przebiegiem wyznaczonym w Studium Korytarzowym opracowanym w 2010 roku przez KBPDiM Transprojekt Sp. z o.o.
Koniec projektowanego odcinka przewiduje się w rejonie ronda na DK 28 – skrzyżowanie obwodnicy Północnej Nowego Sącza i ul. Tarnowskiej.

Założono budowę i przebudowę drogi Krajowej nr 75 na odcinku Brzesko – Nowy Sącz o następujących parametrach:

  • kategoria drogi: krajowa
  • klasa techniczna: GP
  • prędkość projektowa: 80 km/h (70 km/h i 60 km/h)
  • dostępność do DK 75 realizowana poprzez węzły i skrzyżowania z jednoczesnym wskazaniem do całkowitego wyeliminowania zjazdów
  • przekrój poprzeczny: 2×2 na całej długości trasy
  • dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
  • Kategoria ruchu: KR5

Adres planowanej inwestycji:

  • województwo małopolskie
  • powiat brzeski, nowosądecki i bocheński
  • gminy: Brzesko, Chełmiec, Czchów, Gnojnik, Iwkowa, Lipnica Murowana, Łososina Dolna i Nowy Sącz.

Planowany wstępnie zakres rzeczowy zadania inwestycyjnego:

  • budowę i przebudowę ok. 50 km odcinka drogi Krajowej nr 75 po nowym lub/i istniejącym śladzie,
  • ewentualną budowę tunelu drogowego pod górą Just,
  • budowę i przebudowę węzłów drogowych, skrzyżowań i przejazdów drogowych (dobór typu skrzyżowań przeprowadzić zgodnie z Zarządzeniem nr 10 GDDP z dnia 12.06.2001r. ws. wprowadzania zasad technicznych w zakresie projektowania skrzyżowań drogowych),
  • budowę i przebudowę obiektów inżynierskich,
  • budowę dróg serwisowych do obsługi terenów przyległych do DK75 na rozpatrywanym odcinku (parametry techniczne (szerokość, nośność, Vp) należy przyjąć na podstawie prognozowanego ruchu i struktury rodzajowej oraz uzgodnień z właściwymi zarządcami dróg),
  • budowę systemu odwodnienia projektowanego układu komunikacyjnego,
  • budowę urządzeń ochrony środowiska i wyposażenia drogi, ITS, kanałów technologicznych,
  • budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym Systemu Zarządzania Ruchem,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej,
  • ewentualną likwidację przejazdów kolejowych w poziomie szyn spowodowana budową drogi oraz budowę połączeń komunikacyjnych spowodowanych likwidacją przejazdów,
  • rozwiązanie powiązań komunikacji publicznej, transportu intermodalnego, a także ciągów pieszych, rowerowych i turystycznych

Preferowana wstępnie konstrukcja nawierzchni drogowej DK 75

  • warstwa ścieralna z SMA 8 z asfaltem modyfikowanym;
  • warstwa wiążąca z AC WMS 16 z asfaltem modyfikowanym PMB 25/50-60
  • warstwa podbudowy z AC WMS 16 z asfaltem modyfikowanym PMB 25/50-60

Wymagania dla konstrukcji nawierzchni na obiektach mostowych:

  • warstwa ścieralna z SMA 8 z asfaltem modyfikowanym;
  • warstwa wiążąca z asfaltu lanego MA z asfaltem modyfikowanym PMB 25/55-60;
Na Skróty