Urząd Gminy
Treść
STRUKTURA URZĘDU I ORGANIZACJA PRACY
WÓJT GMINY ŁOSOSINA DOLNA
- mgr inż. Adam WOLAK
Przyjmuje interesantów we wszystkich sprawach w tym w sprawach skarg i wniosków w poniedziałki od godz. 8.00 - 16.00.
Pokój nr 22 (wejście przez sekretariat), e-mail: gmina@lososina.pl
ZASTĘPCA WÓJTA GMINY
- mgr inż. Mariusz KARPIERZ
Zakres załatwianych spraw:
1. Koordynacja i nadzór nad przygotowaniem, pozyskaniem finansowania zewnętrznego oraz realizacja istotnych dla Gminy Łososina Dolna inwestycji w zakresie infrastruktury :
- wodociągowej i zaopatrzenia w wodę,
- kanalizacyjnej i oczyszczania ścieków,
- drogowej,
- ochrony zdrowia,
- oświatowej.
2. Współpraca z komórkami organizacyjnymi Urzędu Gminy i Gminnymi Jednostkami Organizacyjnymi.
3. Zastępstwo za Wójta Gminy podczas jego nieobecności.
Pokój nr 20 A (wejście przez sekretariat), tel. +48 18 52 18 528, e-mail: mkarpierz@lososina.pl
MECENAS
- mgr Krzysztof SMAGA: RADCA PRAWNY URZĘDU
Zakres załatwianych spraw:
- Udzielanie porad prawnych pracownikom w zakresie spraw prowadzonych przez Gminę.
- Sprawdzanie dokumentów pod względem zgodności z prawem.
REFERAT SPRAW ORGANIZACYJNYCH I OBYWATELSKICH
- Kazimiera SROMEK: SEKRETARZ GMINY pełniący równocześnie obowiązki Kierownika Referatu
Zakres załatwianych spraw:
- Kierowanie pracą referatu.
- Organizacji i funkcjonowania Urzędu.
- Opracowania i gromadzenia dokumentów prawnych.
- Kontroli przestrzegania prawa przez pracowników Urzędu.
- Przyjmuje Obywateli w sprawach skarg i wniosków oraz w innych sprawach codziennie w godzinach pracy Urzędu Gminy.
Pokój nr 25, tel. +48 18 52 18 525, e-mail: sekretarz@lososina.pl
SEKRETARIAT
mgr Anna BRYNIAK: Inspektor ds. organizacyjnych
Zakres załatwianych spraw:
1.Obsługi sekretariatu Wójta Gminy.
2.Zaopatrzenia Urzędu Gminy i jednostek organizacyjnych w materiały odrębnie ustalane.
3.Obsługi centrali telefonicznej.
4.Obsługi obywateli zgłaszających się do Urzędu Gminy w sprawach skarg i wniosków.
Pokój nr 20, tel. +48 18 444 80 02, e-mail: gmina@lososina.pl
EWIDENCJA LUDNOŚCI
- Barbara HILA: Inspektor ds. Ewidencji Ludności, Dowodów Osobistych i Spraw Wojskowych
Zakres załatwianych spraw:
1. Ewidencja ludności / zameldowania, wymeldowania/.
2. Wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość.
3. Sprawy wojskowe /rejestracja, pobór, odroczenia, przedterminowe zwolnienia.
Pokój nr 24, tel. +48 18 52 18 524, e-mail: bhila@lososina.pl
KADRY, OŚWIATA
- mgr Barbara BILIŃSKA: Referent ds. kadrowych
Zakres załatwianych spraw:
1. Sprawy kadrowe pracowników.
2. Koordynacja spotkań Wójta Gminy i jednostek organizacyjnych.
3. Obsługa organizacyjno-administracyjna szkół.
4. Inne sprawy z zakresu oświaty należące do Gminy.
Pokój nr 23, tel. +48 18 52 18 523 e-mail: kadry@lososina.pl
RADA GMINY
- Agnieszka SZKARŁAT: Inspektor ds. Obsługi Rady Gminy i Ochrony Informacji Niejawnych
Zakres załatwianych spraw:
- Obsługa Rady Gminy i Komisji Rady Gminy.
- Współpracy z sołtysami.
- Prowadzenia archiwum Urzędu Gminy.
Pokój nr 27, tel. +48 18 52 18 527, e-mail: rada@lososina.pl
INFORMACJA, DZIAŁALNOŚĆ GOSPODARCZA
- mgr Magdalena CIĘCIWA: Inspektor ds. Działalności Gospodarczej, Sportu i Turystyki, e-mail: mcieciwa@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
1. Działalność Gospodarcza.
2. Obsługa Punktu Informacyjnego.
3. Ochotnicze Straże Pożarne.
4. Kultura Fizyczna, Sport i Turystyka.
DZIENNIK PODAWCZY
- mgr Marzena BOCHENEK: Inspektor ds. Kultury i Promocji Gminy, e-mail: mbochenek@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
- Obsługa Dziennika Podawczego.
- Prowadzenie i aktualizowanie BIP.
- Obsługa strony www Gminy.
- Kultura i Promocja Gminy.
- Dostęp do informacji publicznej.
Pokój nr 12, tel. +48 18 52 18 512
REFERAT FINANSOWO-BUDŻETOWY
- mgr Iwona ORZECHOWSKA: SKARBNIK GMINY pełniący równocześnie obowiązki Kierownika Referatu:
Zakres załatwianych spraw:
- Kierowania pracą referatu.
- Zapewnienia kompleksowego rozwiązywania problemów ekonomiczno-finansowych Gminy oraz obsługę finansową i księgową Gminy i Urzędu.
- Przestrzegania dyscypliny finansów publicznych oraz czuwa nad przestrzeganiem jej przez właściwe osoby.
- Przyjmowanie obywateli w sprawach skarg i wniosków codziennie w godzinach pracy.
Pokój Nr 34, tel. +48 18 52 18 534, e-mail: iorzechowska@lososina.pl
KSIĘGOWOŚĆ
- mgr Ewelina Witowska: Inspektor ds. Księgowości Budżetowej
Zakres załatwianych spraw:
1. Prowadzenie księgowości budżetowej analitycznej Urzędu i organu finansowego Gminy.
2. Prowadzenie syntetyki księgowej Urzędu i organu finansowego Gminy.
3. Rozliczanie podatku VAT.
4. Rozliczanie dotacji dla Przedszkoli.
5. Prowadzenie sprawozdawczości.
- mgr Urszula KMIECIK: Inspektor ds. Księgowości Budżetowej
Zakres załatwianych spraw:
1. Realizacja rachunków gotówkowych i bezgotówkowych z działalności budżetowej jednostek organizacyjnych Gminy tj. Urzędu Gminy, Szkół, ZFŚS.
2. Prowadzenie księgowości budżetowej Urzędu Gminy i inwestycji.
3. Prowadzenie sprawozdawczości.
- mgr Elżbieta SROMEK: Referent ds. Księgowości Szkół
Zakres załatwianych spraw:
1.Prowadzenie księgowości analitycznej i syntetycznej wydatków i dochodów szkół.
2. Dokonywanie operacji gotówkowych i bezgotówkowych szkół.
3. Sporządzenie sprawozdawczości szkół.
Pokój nr 32, tel. +48 18 52 18 532, ksiegowosc@lososina.pl
MIENIE KOMUNALNE, ŚRODKI TRANSPORTU
- mgr Justyna PRUSAK-KOSECKA: Inspektor ds. Ewidencji Majątku Komunalnego, Podatku od Środków Transportowych i Funduszu Świadczeń Socjalnych
Zakres załatwianych spraw:
- Opłata miejscowa i targowa.
- Ewidencja mienia komunalnego oraz rozliczanie inwentaryzacji.
- Ewidencja analityczna środków rzeczowych Urzędu i jednostek organizacyjnych Gminy.
- Ewidencja analityczna PKZP i ZFŚS.
- Podatek od środków transportowych.
Pokój nr 35, tel. +48 18 52 18 535, e-mail: jpkosecka@lososina.pl
PŁACE
- mgr Wiesława ZAJĄC: Inspektor ds. Sporządzania Wynagrodzeń Nauczycieli i Pracowników, e-mail: wzajac@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
1. Prowadzenie całości spraw w zakresie wynagradzania nauczycieli i pracowników.
- mgr Agnieszka SKIRŁO: Inspektor ds. Sporządzania Wynagrodzeń Nauczycieli i Pracowników, e-mail: askirlo@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
1. Prowadzenie całości spraw w zakresie wynagradzania nauczycieli i pracowników.
Pokój nr 37, tel. +48 18 52 18 537
PODATKI
- Urszula LITWIŃSKA: Inspektor ds. Wymiaru Podatków, Opłat Lokalnych i Księgowości Podatkowej, e-mail: ulitwinska@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
1.Wymiar podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości i opłat lokalnych.
2.Księgowość podatkowa w zakresie w/w podatków i opłat lokalnych.
3.Zakres powyższych czynności dotyczy miejscowości: ŁĘKI, ŁOSOSINA DOLNA, ŁYCZANKA, MICHALCZOWA, SKRZĘTLA, STAŃKOWA, WITOWICE DOLNE, WRONOWICE, ZNAMIROWICE, ŻBIKOWICE.
- mgr Paulina PAJOR: Referent ds. Wymiaru Podatków, Opłat Lokalnych i Księgowości Podatkowej
Zakres załatwianych spraw:
1.Wymiar podatku rolnego, podatku leśnego, podatku od nieruchomości i opłat lokalnych.
2.Księgowość podatkowa w zakresie w/w podatków i opłat lokalnych.
3.Zakres powyższych czynności dotyczy miejscowości: BIAŁAWODA, BILSKO, RĄBKOWA, ROJÓWKA, ŚWIDNIK, TABASZOWA, TĘGOBORZE, WITOWICE GÓRNE, ZAWADKA
Pokój Nr 16, tel. +48 18 52 18 516, e-mail: podatki@lososina.pl
KASA
- Lucyna KRÓLCZYK: Inspektor ds. Kasy i Spraw Alkoholowych
Zakres załatwianych spraw:
1. Prowadzenie kasy Urzędu Gminy.
2. Wydawanie zezwoleń na sprzedaż i podawanie napojów alkoholowych.
KASA czynna: /przerwa od godz. 9.10 - 9.40/
- poniedziałek: 7.00 - 15.00
- wtorek - czwartek: 7.00 - 14.00
- piątek: 7.00 - 13.00
Pokój nr 19, tel. +48 18 52 18 519, e-mail: kasa@lososina.pl
GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI
- mgr Katarzyna ZAWADZKA: Referent ds. Poboru i Rozliczeń Opłaty za Gospodarowanie Odpadami Komunalnymi
Zakres załatwianych spraw:
1. Wydawanie worków.
2. Zmiany deklaracji.
3. Naliczanie opłat za zagospodarowanie odpadów komunalnych.
Pokój nr 17, tel. +48 18 52 18 517, e-mail: odpady@lososina.pl
REFERAT INFRASTRUKTURY I FUNDUSZY STRUKTURALNYCH
- mgr Marzena BODZIONY: KIEROWNIK Referatu Infrastruktury i Funduszy Strukturalnych
Zakres załatwianych spraw:
1. Kompleksowe rozwiązywanie problemów oraz sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad działalnością Referatu.
Pokój nr 33, tel. +48 18 52 18 533, e-mail: mbodziony@lososina.pl
INWESTYCJE, ZAMÓWIENIA PUBLICZNE
- mgr inż. Aneta STUDZIŃSKA: Inspektor ds. Inwestycji, e-mail: astudzinska@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
- Wykonywanie całokształtu zadań z zakresu inwestycji remontów.
- mgr Maria SALAMON: Referent ds. Zamówień Publicznych, e-mail: msalamon@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
- Prowadzenie postępowań w zakresie udzielania zamówień publicznych.
Pokój nr 31, tel. +48 18 52 18 531
GEODEZJA
inż. Agnieszka WĄSOWSKA: Podinspektor ds. Geodezji Planowania Przestrzennego, e-mail: geodezja@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
- Rozgraniczenia i podział nieruchomości.
- Numeracja porządkowa nieruchomości.
- Prowadzenie procedury planistycznej zmiany MPZP.
GOSPODARKA GRUNTAMI
- mgr inż. Marian MĄKA: Inspektor ds. Gospodarki Gruntami, e-mail: mmaka@lososina.pl
Zakres załatwianych spraw:
- Gospodarowanie nieruchomościami przez Gminę /zakup, sprzedaż, dzierżawa, oddanie w wieczyste użytkowanie gruntów.
- Wyłączenia gruntów rolnych i leśnych z produkcji.
- Sprawy z zakresu wspólnot gruntowych.
Pokój nr 15, tel. +48 18 52 18 515
DROGI
- mgr Krzysztof STUDZIŃSKI: Inspektor ds. Utrzymanie Dróg, e-mail: kstudzinski@lososina.pl
Zakres załatwiania spraw:
- Utrzymanie dróg.
- Uzgodnienie lokalizacji ogrodzeń i zjazdów wzdłuż dróg gminnych.
- Wydawanie decyzji w zakresie umieszczenia urządzeń obcych w pasie drogowym.
OCHRONA ŚRODOWISKA, ROLNICTWO
- Wojciech GRÓDEK: Inspektor ds. Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej,
e-mail: wgrodek@lososina.pl
Zakres załatwiania spraw:
- Wydawanie decyzji środowiskowych.
- Bieżąca obsługa rolnictwa.
- Ochrona środowiska, przyrody, zwierząt, łowiectwo.
- Gospodarka leśna.
- Zwrot podatku akcyzowego.
Pokój nr 38, tel. +48 18 52 18 538
FUNDUSZE ZEWNĘTRZNE
mgr Aneta KOZIAŁ: Referent do spraw pozyskiwania funduszy zewnętrznych
Załatwia sprawy w zakresie:
- Wnioskowanie o środki finansowe z funduszy zewnętrznych.
- Komunikacja publiczna.
Pokój nr 36, tel. +48 18 52 18 536, e-mail: fundusze@lososina.pl
SAMODZIELNE STANOWISKA PRACY
URZĄD STANU CYWILNEGO
- Janina PIERZCHAŁA: Inspektor ds. USC i Obrony Cywilnej
Zakres załatwianych spraw:
- Przyjmowanie oświadczeń o wstąpieniu w związek małżeński.
- Wydawanie wypisów z akt stanu cywilnego.
- Sporządzanie i rejestracja aktów urodzeń.
- Sporządzanie i rejestracja aktów zgonów.
- Realizacja zadań obrony cywilnej.
Pokój nr 26, tel. +48 18 52 18 526, e-mail: jpierzchala@lososina.pl
Stanowisko ds. audytu wewnętrznego
tel. +48 18 44 48 002
Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych
tel. +48 18 44 48 002
Stanowisko ds. obsługi teleinformatycznej, Inspektor Ochrony Danych Osobowych
Pokój nr 30, tel. +48 18 44 48 002, e-mail: informatyk@lososina.pl
PROGRAM CZYSTE POWIETRZE
- mgr Wioleta LIPIŃSKA: Referent do spraw programu "Czyste Powietrze” i ochrony środowiska
Zakres załatwianych spraw:
- Program „Czyste powietrze”.
- Kontrole palenisk.
Pokój nr 14, tel.: +48 18 52 18 514, e-mail: czyste.powietrze@lososina.pl
PRACOWNICY OBSŁUGI
- Anna STOSUR – sprzątaczka
- Maria BEDNAREK – sprzątaczka
- Jan SZEWCZYK – pracownik gospodarczy