O projekcie
Treść
Informacje o projekcie pochodzą z GDDKiA Kraków
Dodatkowe ciekawostki oraz opinie znajdziesz na profilu Facebook popularyzującemu wariant przebiegu z tunelem pod Justem, czy też na lokalnych stronach internetowych takich jak twojsacz lub informatorbrzeski
O projekcie | Spotkania | Harmonogram | Mapy | Linki | Prezentacja – Studium Korytarzowe
O projekcie
Początek odcinka nawiązywać będzie do 2 etapu drogi łącznikowej tworzącej południowo – zachodnią obwodnicę Brzeska zgodnie ze skorygowanym przebiegiem wyznaczonym w Studium Korytarzowym opracowanym w 2010 roku przez KBPDiM Transprojekt Sp. z o.o.
Koniec projektowanego odcinka przewiduje się w rejonie ronda na DK 28 – skrzyżowanie obwodnicy Północnej Nowego Sącza i ul. Tarnowskiej.
Założono budowę i przebudowę drogi Krajowej nr 75 na odcinku Brzesko – Nowy Sącz o następujących parametrach:
- kategoria drogi: krajowa
- klasa techniczna: GP
- prędkość projektowa: 80 km/h (70 km/h i 60 km/h)
- dostępność do DK 75 realizowana poprzez węzły i skrzyżowania z jednoczesnym wskazaniem do całkowitego wyeliminowania zjazdów
- przekrój poprzeczny: 2×2 na całej długości trasy
- dopuszczalne obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś
- Kategoria ruchu: KR5
Adres planowanej inwestycji:
- województwo małopolskie
- powiat brzeski, nowosądecki i bocheński
- gminy: Brzesko, Chełmiec, Czchów, Gnojnik, Iwkowa, Lipnica Murowana, Łososina Dolna i Nowy Sącz.
Planowany wstępnie zakres rzeczowy zadania inwestycyjnego:
- budowę i przebudowę ok. 50 km odcinka drogi Krajowej nr 75 po nowym lub/i istniejącym śladzie,
- ewentualną budowę tunelu drogowego pod górą Just,
- budowę i przebudowę węzłów drogowych, skrzyżowań i przejazdów drogowych (dobór typu skrzyżowań przeprowadzić zgodnie z Zarządzeniem nr 10 GDDP z dnia 12.06.2001r. ws. wprowadzania zasad technicznych w zakresie projektowania skrzyżowań drogowych),
- budowę i przebudowę obiektów inżynierskich,
- budowę dróg serwisowych do obsługi terenów przyległych do DK75 na rozpatrywanym odcinku (parametry techniczne (szerokość, nośność, Vp) należy przyjąć na podstawie prognozowanego ruchu i struktury rodzajowej oraz uzgodnień z właściwymi zarządcami dróg),
- budowę systemu odwodnienia projektowanego układu komunikacyjnego,
- budowę urządzeń ochrony środowiska i wyposażenia drogi, ITS, kanałów technologicznych,
- budowę urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego, w tym Systemu Zarządzania Ruchem,
- budowę oświetlenia drogowego,
- przebudowę kolidującej infrastruktury technicznej,
- ewentualną likwidację przejazdów kolejowych w poziomie szyn spowodowana budową drogi oraz budowę połączeń komunikacyjnych spowodowanych likwidacją przejazdów,
- rozwiązanie powiązań komunikacji publicznej, transportu intermodalnego, a także ciągów pieszych, rowerowych i turystycznych
Preferowana wstępnie konstrukcja nawierzchni drogowej DK 75
- warstwa ścieralna z SMA 8 z asfaltem modyfikowanym;
- warstwa wiążąca z AC WMS 16 z asfaltem modyfikowanym PMB 25/50-60
- warstwa podbudowy z AC WMS 16 z asfaltem modyfikowanym PMB 25/50-60
Wymagania dla konstrukcji nawierzchni na obiektach mostowych:
- warstwa ścieralna z SMA 8 z asfaltem modyfikowanym;
- warstwa wiążąca z asfaltu lanego MA z asfaltem modyfikowanym PMB 25/55-60;